Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dijous, 23 de juliol del 2009

Crónica d´un català per Lugo.























Com ja vaig dir anteriorment, vaig anar amb part de la família, a Lugo, a visitar els meus padrins, i vam fer una mica de turisme, visitar i passejar per la muralla romana de Lugo, etc........ La veritat és que ens ho vam passar molt bé allà, ja que hi havien llocs molt bonics per visitar i es menja molt i molt bé. El que més ens va sorprendre, de llarg, és que cada vegada que demanes alguna cosa per beure, (ja sigui un café o una birra), et porten una o dos tapes. Si aneu per allà no deixeu de visitar aquests dos llocs, la Cafeteria Madrid i un lloc que li diuen A Tasca, (aquí és on molt segurament estiguin les millors tapes de Lugo). I per menjar molt i molt bé, tant en quantitat com en calitat, hi ha una braseria, que és diu Fonte do Rei. També un altre visita casi obligada és anar a un poblet molt proper a Lugo, Mondoñedo, on hi han unes tartes típiques molt i molt bones. De fet, en un dels locals on vam comprar les tartes hi havien personalitats catalanes, espanyoles i alguna que altre més, com ara el Rei, el Príncep, el mític ex-president, el Molt Honorable Jordi Pujol, en Julio Iglesias, en Felipe González, en Ramoncín, en Dalí, el Serrat, etc..........

També si aneu per Lugo o per altre lloc de Galícia, si us veieu amb prou forces, podeu provar les diferents classes d´aguardente, (orujo), que tenen, i sobretot, el blanc, és el més fort que tenen.

Deixant de banda les consideracions grastónomiques, passejant un dia per Lugo ens vam trobar un centre comercial que es diu Pazo de la Maza, (ho prometo, no té res a veure amb la meva família, he, he, he!!), i on surt també l´escut d´armes, etc......., tal com podeu veure a les fotos.

Al voltant de la plaça del centre a Lugo, es va celebrar també la Fira del Llibre Antic i d´Ocasió, i aquí vam trobar per un preu molt ecónomic un llibre antic, de un dels Grans Mestres de l´Antiguitat, com és en Philidor, creador de la defensa que porta el seu nom.

A més a més d´aquest llibre em vaig comprar altres llibres i una novela pol-liciaca en gallec, així com un diccionari galego-castelan, castelan-galego, per mirar d´aprendre aquesta bonica llengua també, (bé, de fet em vaig comprar també bastants diaris en gallec. És que sempre que vaig de vacances a algun lloc m´agrada mirar una mica la seva cultura, etc........ Recordo que una vegada quan vaig anar a l´institut de viatge pels Pirineus francesos, em vaig comprar una novel-la en francès, sobre el Zorro, aquest personatge emblemàtic i llegendari. També es cert que abans a la E.G.B, al "desaparegut" Col-legi "La Paz", vaig estudiar francès durant dos cursos si no recordo malament, i tinc també un diccionari francès-castellà, d´aquesta época, tot i que esta molt deterioridat i hauria de comprar-me un de nou, no pas llançar-lo, ja que té un valor sentimental per mi, ja que la editorial que feia aquests magníficis diccionaris, va "desaparèixer").

Sigui com sigui, aquest canvi d´aires em va venir molt i molt bé per desconectar de la rutina diària i afrontar amb garanties les properes cites escaquístiques. No obstant, no descarto gens fer un altre setmaneta de vacances, (al mes d´agost), quan acabi el nostre Torneig d´Alella. A mi m´agradaria molt anar per la Vall d´Aran, ja que diuen que tot allò es realment preciós, etc......... Però no se si anirem aquest any o ho deixarem per una mica més endavant, etc.......

Bé, fins aviat!!

Llorenç Maza.