Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dimecres, 26 de novembre del 2008

Crónica de les rondes 5ena i 6ena de l´Obert Territorial de Barcelona, Grup del Maresme.

Per a aquesta ronda, la 5ena, estava mentalitzat per no fallar i per endur-me el punt sencer, ja que estava en una situació molt delicada, ja que hi havia un grapat de jugadors, 4 per ser del tot precís, (entre ells el nostre company, Xavi Andiñach), i el líder, en Moreno Gelabert, estava en solitari, amb un punt de ventatge, (4), sobre la resta de perseguidors. Vaig tenir la sort però de que s´enfrontaven entre ells, Oriol Fernández, del club d´escacs Vilassanes, i Javier Magre, del Cirera, i els dos tenien 3 punts, i depenent del que fecin em podia apropar a ells en la classificació. En Javier Magre va arribar 1 hora tard a la seva partida, i tot i que havia avisat la setmana passada de que arribaria un pél tard, (malauradament no va poder contactar amb el seu rival, per mirar d´"aplaçar" la partida, encara que fos momentàniament), l´Oriol va dir que no volia jugar amb ell i que el punt era seu per haver arribat fora de temps en Javier Magre. La veritat és que aquestes derrotes també és de les que fan molt de mal, sobretot en l´estat anímic dels jugadors, etc....... Mentrestant, en Samuel Maña, que tenia també 3 punts, va guanyar a en Ferran Dalmases, que en tenia 2. I en Xavi va tenir la sort de fer taules amb el líder i el que al final seria el Campió del Grup, en Moreno Gelabert. La veritat és que podria dir-se que es com un "petit cónsol" i com un gran honor i una gran injecció de moral. També he de dir que el Xavi crec que estava una mica millor, tant per possició, com per temps, i que, potser, amb una mica més de sort, podia haver-se endut el punt sencer.

(He de dir que al tauler número 7 es va produir un altre duel "fratricida", aquest cop entre en Borja i en "Kiwi", i que tot i anar guanyant, en principi, en "Kiwi", en Borja es va poder recuperar i es va endur el triomf final).

Sigui com sigui, si jo no volia despenjar-me del grup capdavanter havia de guanyar com fós, i a més a més, tenint en compte que per darrera anava pujant i puntuant més gent també.

Em va tocar un rival del club d´escacs Cirera, en Gabriel Vacas Gijón, que era superior a mi en quant a puntuació elo, força de joc, i també en quant a experiència, etc.........., (o almenys, en teoria havia de ser així).

Tot seguit passo a detallar la meva partida:

Blanques: Llorenç Maza Navarro, (1788, Laetània Alella) - Negres: Gabriel Vacas Gijón, (1830, Cirera):

1. f4, (en aquesta ocassió vaig decidir repetir sort amb l´Obertura Bird, ja que em va anar realment molt bé contra en Maynat, a la 3ª ronda, i vaig decidir donar-li un altre oportunitat) - d5, (la resposta que més temia, com llavors, era 1 ........ e5, donant pas al Contragambit From, on dona pas a possicions molt "violentes" i perilloses); 2. Cf3 - Cc6; 3. e3 - Cf6; 4. Ab5, (la clavada temàtica, de l´alfil blanc al fortíssim cavall negre ubicat a la casella c6, que vigila el punt e5, una de les claus d´aquesta Obertura, com la Larsen) - Ad7; 5. Axc6 - Axc6; 6. 0-0 - e6; 7. b3, (com en la meva partida que vaig jugar contra en Maynat, amb aquesta jugada, "transformo"
l´Obertura Bird en una de les múltiples variants de l´Obertura Larsen, ja que com vaig dir llavors, les dues Obertures tenen molts punts de contacte); Ad6; 8. Ab2 - De7; 9. Cc3 - h6?!, (aquesta jugada trobo que és una mica dubtosa, ja que si el rei negre es vol enrocar pel flanc de rei, aquesta jugada ha debilitat una mica bastant el seu enroc, mentres que provar d´atacar pel flanc de rei no es gaire bona idea, crec jo, ja que tinc "moltes forces" ubicades a allà); 10. Cce2 - 0-0-0, (potser no és gaire bona idea enrocar-se pel flanc de dama, ja que no és gaire complicat per les peces blanques iniciar una "ofensiva" allà); 11. a4!!, (sense perdre cap temps, inicio l´atac contra l´enroc enemic), - Tdg8, (el negre intenta atacar al seu temps, el meu enroc del flanc de rei); 12. Ced4, (porto el cavall a l´atac, al flanc de dama, ja que al flanc de rei no faria cap mena de servei), Ad7; 13. Cdb5 - a6?!, (aquesta jugada debilita molt l´enroc, però l´alternativa 13 ....... Axb5?? és un molt greu error, ja que si es realment cert que desprès de 14. axb5!!, el blanc té peons doblegats a la columna b, però la torre blanca domina la columna a, i es realment molt perillós); 14. Cxd6, (amb aquesta jugada volia eliminar l´alfil negre de d6, per treure més defenses del seu enroc), Dxd6; 15. Ce5 - De7, (casi única, per tal d´evitar el doblet a la casella f7); 16. De2 - Th7?!, (incomprensible jugada, crec jo, ja que "desconnecta" les dues torres, però d´altra banda, l´allibera de l´alfil blanc de b2, quan les negres vulguin fer l´avenç g5); - ; 17. Df2??, (potser és un petit error fer aquesta jugada i és molt millor continuar l´atac, com sigui), - Ce4!!; 18. De1 - f5; 19. d3!!, (forta jugada per fer fora al perillós cavall centralitzat del negre), - Cd6; 20. Cf3 - g5!!; 21. Da5!!, (en aquest precís moment els dos estem "bolcats" descaradament a l´atac, i en la "lluita" amb enrocs en flancs oposats, qui primer arriba és el que acaba generalment guanyant), - gxf4; 22. exf4 - Cf7??, (tampoc acabo d´entendre gaire aquesta jugada, ja que crec que el millor és continuar l´atac com sigui); 23. b4!! - Dd6; 24. Ae5!!, (és el moment oportú per que l´alfil blanc de b2 se sumi a l´atac), - Db6+?!, (potser no es el moment oportú per canviar les dames, ja que això acaba per "destrossar" l´enroc negre); 25. Dxb6 - cxb6, (en aquest precís moment, el meu rival em va oferir taules, que jo les vaig rebutjar inmediatament, ja que no em servien pràcticament de res, de cara a la classificació general); 26. Ad4 - Rc7; 27. Ce5 - Cxe5; 28. Axe5+ - Rc8; 29. b5!!, (continuo l´atac, ja que vaig veure un recurs tàctic), h5??, (decididament, aquesta no deu ser la millor jugada pel negre); 30. Tfc1!!, (amb la intenció de fer una ruptura a la casella c4, amb el meu peó c, i entrar amb la torre, dominant el punt c7, i caient-li pràcticament tots els peons del seu enroc, i molt segurament acabaria guanyant a la llarga) - axb5??, (aquesta jugada és molt dolenta també, ja que la columna a passa a ser dominada per una de les meves torres); 31. axb5!! - Axb5??, (aquest és l´error definitiu del negre); 32. Ta8+!!, (guanyant així la torre negre de g8), i aquí el meu rival va decidir abandonar, ja que estava totalment perdut, (amb una torre de menys per un peó, i sense cap mena de compensació). 1-0

Per la 6ena ronda em va tocar un vell conegut i amic, en Rául García Pitarch, del Club d´Escacs Cerdanyola Mataró, (ja em va tocar jugar contra ell i amb les peces negres també fa dos anys, en aquest mateix Campionat, on també vaig acabar sent segon; es podria dir, en el bon sentit de la paraula que en certa manera em dona una mica de sort jugar contra el Raúl. La partida que vam jugar fa dos anys va ser més disputada que la d´aquest any, molt segurament perquè el Raúl estaria només centrat en aquest Torneig. Llavors encara tenia opcions quedar més amunt a la classificació, com en aquesta edició). Em va dir que no comentés gaire aquesta partida, ja que no hi ha gaire per a comentar, malauradament, ja que es "relativament", molt curta, i no te gaire substància, etc......... D´altre banda, he de dir que en Raúl patia un gran desgast físic, però sobretot mental, ja que també jugava un altre torneig, a banda d´aquest, els Dissabtes o els Divendres a la nit, i es realment molt, molt complicat, jugar dos torneijos alhora, i sense cap mena de descans, etc......... He de dir també que avui dia en els escacs, no hi ha "rival petit", com diu el tópic futbolero, i no m´havia de refiar gens ni mica de que el meu rival tingués una puntuació elo una mica inferior a la meva.

Bé, tot seguit, us detallo la meva partida de la 6ena ronda:

Blanques: Raúl García Pitarch, (1700, Cerdanyola Mataró) - Negres: Llorenç Maza Navarro, (1788, Laetània Alella):

1. d4 - Cf6, (vaig intentar repetir un esquema més o menys similar al de la 4ª ronda, quan vaig jugar contra el Xavi, també, amb les peces negres); 2. Cf3, (de moment, el Raúl fa aquesta jugada molt elàstica, per evitar defenses molt complicades, etc....., com ara el Contragambit Budapest), e6; 3. e3 - d5; 4. Ad3 - Ae7; 5. 0-0 - 0-0; 6. Cbd2 - Cbd7; 7. e4 - dxe4; 8. Cdxe4 - Cxe4; 9. Axe4 - Cf6; 10. Ad3 - c5, (intento buscar contrajoc pel flanc de dama, una idea habitual en les línies de les obertures del Gambit de Dama); 11. c3 - Dc7; 12. Ag5 - b6, (amb aquesta jugada intento treure el meu alfil de caselles blanques, cosa que es un dels problemes als quals es tenen que enfrontar les negres, en aquestes línies); 13. Tac1 - Ab7; 14. Ab1??, (potser no és gaire bona idea treure l´alfil blanc de la "lluita", arraconant-lo a b1, com li vaig dir a en Raúl; potser era millor canviar-lo pel seu "col-lega" de b7, qui sap), - Tfd8; 15. Axf6 - Axf6; 16. Dd3!! - g6, (crec que aquesta jugada es la única vàlida en aquest precís moment); 17. Tfe1 - Tac8; 18. De3??, (jugada dubtosa, potser és millor centralitzar el cavall blanc a la casella e5), - Axf3!!, (amb aquesta bona jugada em desprenc d´un alfil un tant passiu a b7, pel fort cavall blanc ubicat a la casella f3); 19. Dxf3 - Ag7; 20. Te2??, (potser no és la millor forma ni el moment oportú per mirar de doblegar torres a la columna e), - cxd4!!, (amb aquesta forta jugada guanyo com a mínim un peó, però encara quedaria molta partida per jugar); 21. cxd4??, (en Raúl va fer aquesta jugada al toc, sense meditar-la ni tan sols uns instants, i es va deixar una torre neta a c1; la resta de la partida ja no mereix cap mena més de comentari), - Dxc1+!!; 22. Te1?? - Dxe1++!! 0-1

Com ja he dit abans, molt segurament, en Raúl devia de tenir molt de desgast, tant físic com mental, pel fet de que es molt complicat i díficil jugar dos torneijos alhora. De fet, la partida va estar més o menys igualada, fins que es va deixar la peça neta, sense cap tipus de compensació. Pot semblar que fós una partida molt "plàcida", però la partida més fàcil de tot el torneig la vaig tindre a la 2ª ronda, davant Mejias Mejias, ja que com he comentat anteriorment, vaig guanyar "sense baixar de l´autocar".


Pel que fa a la resta de partides, he de dir que l´Oriol Fernández
s´enfrontava a en Samuel Maña, i els dos tenien 4 punts, mentres que en Xavi, amb 3,5 punts s´
enfrontava a en Javier Magre, amb 3. Van guanyar l´Oriol i en Javier Magre, respectivament. Pel que fa al líder del grup, en Moreno Gelabert, és va enfrontar amb en Néstor, ja que previament ja havia jugat amb tots els demés rivals, i els va anar "tombant" a tots, excepte a en Xavi, que li va treure unes molt valuoses taules. És a dir, que es feia molt díficil trobar un rival més o menys fort per enfrontar-se amb el líder. Sigui com sigui, en Néstor va tenir la partida més o menys igualada, però la exquisita técnica i experiència també del líder, etc......, es van acabar imposant, i el Néstor no va tenir cap "chance" bona.

Mentrestant, jo, mica en mica, pas a pas, anava escalant poc a poc classificacions, per mirar de fer "alguna cosa".

La meva victória contra en Raúl em va donar encara més moral de la que tenia per afrontar aquest darrer "sprint" final, que es previa molt i molt dur, com realment va ser.

En la propera ronda, la 7ena, m´enfrontava davant la meva partida més complicada, decisiva e important de tota la meva "carrera" escaquística. Era un moment clau per a mi, ja que l´Oriol Fernández, amb 5 punts, era 2on a la classificació, tan sols a mig punt del líder, en Moreno Gelabert, mentres que jo estava empatat a la 3ª possició, (amb 4 punts), amb en Javier Magre i en Samuel Maña). Vull dir, que tot estava molt obert, i que encara podia passar de tot, i no havia de fallar si volia apurar les meves opcions per optar a algun dels premis finals. En la propera crónica us parlaré més sobre aquesta partida i d´altres aspectes, si més no, "insólits", de la 7ena ronda.