Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dilluns, 21 de juliol del 2008

Crónica d´un català per les "Espanyes".









La setmana passada ni el meu pare ni jo vam ser aparellats en la 9ª ronda del Social de Primavera del Laetània, ja que estàvem de "mini"-vacances, i per això no puc fer una crónica d´aquesta. En tot cas, he de dir però que només hi havia en principi dues partides programades. En primer lloc, en Bienvenido, amb les peces blanques, contra en Xavi Klimt, i en segon lloc, en Joan Ramon, també amb blanques, contra l´Alejandro. Tota la resta de jugadors descansavem. No obstant, però, crec que aquesta ronda finalment, a darrera hora es va aplaçar per a aquest Divendres. (El Diumenge al matí vaig participar en les simultànies que oferia el GM Viktor Moskalenko, que resideix aquí al nostre país, i he de dir que va ser una trobada molt i molt positiva i que sense cap mena de dubte, si puc repetir, repetiré l´any que ve, ja que va estar molt i molt bé. D´aquest tema en tractaré en d´altre article).

Aquest cronista va marxar de vacances, juntament amb tota la família, el Dimecres al matí fins al Dissabte al migdia, i vam fer un "tour" turístic per les "Espanyes". Vam fer totes les nits a Peñíscola, però també vam visitar d´altres llocs, com Benicarló, (que està casi al costat, per fer-vos d´una idea, com de Alella a Masnou, més o menys, és a dir, uns 10 minuts o menys, amb cotxe; allà a Benicarló vam veure el club d´escacs de Benicarló, i tot i que no vam entrar al local, per fora es veia que tenia molt bona pinta), i també vam anar a Teruel, a veure els pobles de la meva família, dels meus avis (en pau descansin) i de la família dels meus pares també. És a dir, que vam anar Montanejos, (on vam comprar uns roscos molt i molt bons, típics d´allà, a la panaderia del poble, al entrar, bàsicament al costat de dos grans hotels, on en un d´ells vam estar-hi l´altre cop); Puebla de Arenoso, (on l´aigua de la Font de la Salut, és per mi, de llarg, la millor de totes les fonts dels pobles de la regió), també vam visitar el poble desaparegut Campos de Arenoso, (per la construcció del famós i polèmic pantà en temps del "caudillo"), que precisament era el poble de la meva àvia materna. I també vam visitar Mora de Rubielos y Rubielos de Mora, aquests ja per motius bàsicament turístics i per comprar un bon "assortiment" de pernils i embutits, ja que tenen fama de ser molt i molt bons, els de Teruel, i una vegada que vam estar per Montanejos, també ens vam apropar a Rubielos de Mora, (aquest any però, ens vam confondre una mica, i vam anar a Mora de Rubielos, en lloc d´a Rubielos de Mora, però sort que aquests dos pobles estàn molt a prop l´un de l´altre), a la molt famosa i bona Casa Mata, i ens va sortir un pernil molt i molt bò, tant o més que un d´ibèric. Si alguna vegada aneu per allà, no dubteu gens a anar-hi, ja que val molt la pena. També vam visitar-hi Cirat, on vam comprar fruita molt i molt bona.

També però vam visitar Peñíscola i vam fer-hi turisme pel poble i vam aprofitar per visitar el famòs Castell del Papa Luna i visitar les seves tendes, on vam comprar diverses coses, com 1 licor de Cola i pastissets típics d´allà, (a banda, jo també em vaig comprar un bumerang, ja que em feia moltíssima il-lussió tenir-ne un, i vaig aprofitar la ocassió). També a la llibreria (kiosk) del poble, molt a prop d´on passavem les nits, vaig trobar un petit tauler d´escacs i de dames, però de molta qualitat, que no vaig dubtar gens en comprar-me, ja que em vaig oblidar de portar el tauler portàtil, (magnètic), que tinc al despatx. També, però, em vaig oblidar de portar-me material d´estudi, llibres i revistes d´escacs, etc....., però vaig reproduir de memòria obertures i defenses que m´estic preparant pel "tour de force" del mes d´Agost, amb els molt importants i durs torneijos de Badalona primer, i desprès, el nostre, d´Alella. No obstant, però, quan vagi a Barcelona he de mirar de comprar-me peces d´escacs de tamany normal, (i també un tauler), encara que siguin de plàstic, per tenir aquest tauler al despatx, i també, si puc, per portar-lo de viatge.

Del que puc donar fe és que per Espanya es menja molt i molt bé, i pràcticament en qualsevol lloc, restaurant, panaderia, etc........, i compris el que compris, i encara més si són coses típiques d´allà. La veritat és que el poc pes que vaig perdre abans d´anar de vacances, amb molt d´esforç físic i dieta, el vaig recuperar inmediatament. Ara bé, a Catalunya també es menja molt i molt bé, i també pràcticament per tot arreu, no només per Alella i Masnou, sino també pels pobles de la costa, com Llavaneres, Premià, Vil-lassar, Canet, etc........ Però no només per la província de Barcelona, sino també per les zones de Tarragona, Lleida i Girona. Per possar un exemple, he de dir que les Borges Blanques està molt i molt bé, i com visita turística, el monestir de Poblet està molt i molt bé també. Però n´hi han moltíssims més de bons exemples com aquests.

Com a conclussió puc dir que ens podem sentir molt afortunats d´estar en aquestes terres tant i tant bones, on no només hi han pernils i embutits molt i molt bons, sinò també fruita, oli, pà, i també peix, (a Peñíscola i a Benicarló, on ens vam apropar al mercat i vam comprar fruita i peix, ja que desprès de tant menjar pernil i embutits i plats típics d´allà, ens venia molt de gust menjar peix, i vam comprar dos kilos de peix petit, "boquerones"), una mica de tot, molt i molt bó.

Molt segurament, quan pugui, intentaré fer una mica més de turisme i vacances, qui sap si per Catalunya o per algun lloc d´Espanya, no ho se, això encara està per decidir, i encara no se ben bé quan, ja que al mes d´agost estaré molt ocupat preparant-me i jugant a escacs, a Badalona i a Alella també.

P.D: allà a Peñíscola, al kiosk del poble podia parlar tranquilament en català, ja que m´entenien perfectament, (allà també es parla el valencià), i a una tenda de "tot a 1 €", vam trobar una dona que també tenia molt d´accent "català", i que em va dir a mi i a la meva germana que va passar la seva joventut molt de temps per a Alella i per Masnou també, quan anava a ballar, etc.........