Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dilluns, 17 d’agost del 2009

Sorpreses a "dojo".

En la 3ª ronda, de forma sorpresiva es va imposar en Josep Ramon a en Xavi Andiñach, tot i la diferència de punts elo a favor d´en Xavi. Va ser una partida molt igualada fins que el Xavi va decidir sacrificar un cavall per atacar l´enroc d´en Josep Ramon. Però es va defensar molt bé i va refusar tot l´atac. Finalment, en Josep Ramon entrava un Peó a Dama o li feia mat a en Xavi, i per tant, va decidir abandonar.

"No ens hem de refiar dels jubilats", em va dir en Joan Ramon, i té molta raó.

Jo per la meva part, vaig fer taules, per un greu error meu quan ja tenia la partida molt ben encarrilada, tot i que a l´Obertura podia haver quedat molt malament, (no em vaig mirar gaire la Siciliana Pelikan - Svesnikov).

Pel que fa a la 4ª ronda, vaig fer taules, aquest cop amb les peces negres, on vaig plantejar la Defensa Francesa i em van fer la Variant Tancada. Desprès de l´Obertura, vaig quedar amb un Peó de més, però el final resultant amb alfils de diferent color va ser decissiu per arribar a un final de taules teóriques, ja que no es podia forçar res. El Xavi Andiñach va fer taules contra un rival inferior pel que fa als punts elo, pero ja "molt veterà". I en Joan Ramon i en Josep Ramon perdien les seves partides davant de rivals molt forts.

A la 5ª ronda vaig tornar a sortir de Peó de Rei, (en aquest Torneig estic tornant un altre cop als meus orígens, a la meva infància, i mica en mica vaig deixant de tenir por a jugar de Peó de Dama, com a la 1ª partida, de Peó de Rei, etc........, desprès d´haver-me "graduat" jugant Obertures "estrambotiques" com ara la Bird, la Larsen, etc........., que m´han donat moltes jornades de gloria), i em van fer la Defensa Escandinava. El meu rival, un 1700 de Mollet, va cometre dos errors molt greus a la Obertura, i es va deixar menjar les seves dues torres pel meu cavall, i aqui es va acabar la partida, tot i que es va "arrossegar" una mica més, la veritat que no se pas per quina raó, ja que no tenia absolutament res a fer. En Xavi Andiñach va perdre en un final complicat contra Bollero del Cerdanyola Mataró, i en Josep Ramon queia també derrotat davant el jugador italià molt fort, Domenico. En Joan Ramon, per la seva part, també perdia davant el rival que li va tocar a en Xavi el dia anterior.

Així doncs, tots els jugadors del Laetània Alella estem molt apretats pel que fa a la classificació general. De moment, en Josep Ramon i aquest mateix cronista, portem 2 punts, en Xavi, 1,5, i en Joan Ramon, 1. Però per a aquesta ronda, la 6ª, en Xavi i en Joan Ramon molt segurament sumaràn el punt sencer, ja que tenen rivals molt asequibles. En Josep Ramon i jo ho tenim una mica més complicat. A mi em toca jugar contra Volart, del Club Tres Peons. Em sembla que ja he jugat contra ell en una ocassió anterior, ja que aquest nom em sona. No se però que vam fer quan vam jugar. I tinc uns petits dubtes sobre quina defensa jugar. No se si jugar decididament pel punt arriscant-me ja desde la Obertura o jugar a especular amb el resultat i fer una defensa molt més sólida.

En quant al Campió del Torneig, està molt clar que serà el 1er tauler, el M.I Rojas, ja que es va acabar imposant al M.N Jaume Anguera, en la decisiva 5ª ronda, i ja porta 1 punt d´aventatge sobre els seus perseguidors.

Continuarà .................