Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dilluns, 4 d’agost del 2008

Balanç dels 3 primers rounds de l´Open de Badalona 2008.

Ja portem 3 rondes de l´Open de Badalona i és un bon moment per fer una petita valoració al respecte. Pel que fa al Grup B, en el qual estic inclós, he de dir, que tret d´alguns casos puntuals, la llei de l´Elo es va imposant mica en mica, i està sent molt i molt disputat. Pel que fa a la meva participació, he de dir que no estic puntuant gaire bé, ja que porto només el 50% dels punts, (1,5 de 3 possibles), davant de rivals superiors, això si. Pel que fa a la 1ª ronda, vaig intentar plantejar la Defensa Alekhine, però em va fer la variant Maroczy, amb una espècie d´Atac indi de Rei. Al final, va fer un sacrifici de dos cavalls en el meu enroc, i va acabar fent-me mat. En la 2ª ronda, amb blanques, vaig fer l´obertura Bird, i em van fer una continuació molt ambiciosa i tàctica, el contragambit from. Ja desde l´obertura, vaig quedar molt malament, amb un cavall de menys, però al final vaig anar remontant, fins que no vaig veure al final una xarxa de mat que tenia, i un lapsus linguae, em va fer demanar taules, que el meu rival, desprès de pensar-ho una mica, les va acceptar. La veritat és que no vaig quedar gaire content per l´obertura, (tampoc pel desenllaç final, tot s´ha de dir), i hauré de canviar una mica per la 4ª ronda, aquesta tarda. En canvi, en la partida de la 3ª ronda, (ahir), vaig tornar a plantejar la Defensa Alekhine, (tot i que el Capità i President del nostre club, en Xavi Andiñach, em va dir que no la utilitzés com a primera opció, ja que era massa arriscat, etc.......), i aquesta vegada si que vaig quedar molt i molt bé ja desde l´obertura mateix, a més de que el factor sorpresa va donar molt resultat també, ja que el meu rival és va "menjar" el rellotge. Mica en mica, vaig quedar amb calitat i peó de més, i al final vaig acabar imposant-me. El meu rival estava una mica desconcertat, ja que com em va dir, mai de la vida li havien plantejat aquesta Defensa. La veritat és que no se per què una defensa tant bona com aquesta no està present en més partides d´escacs. A lo millor és qüestió de modes, qui sap, però ja molt i molt de temps, que apareix de manera esporàdica i puntual en torneijos diversos, etc........ Bé, de moment porto el 50% amb aquesta defensa, 1 partida perduda i un altre guanyada. La tornaré a fer servir, si puc, en d´altres rondes.

Per a aquesta tarda, amb les peces blanques, intentaré preparar-me alguna cosa, intentant buscar també l´efecte sorpresa, tot i que ho tindré molt díficil per guanyar, (amb unes taules ja em conformaria), davant un rival de 1995 de punts elo (fcde).

Pel que fa al meu amic i company de club, en Sergi Collazo, que està al grup A, desprès de perdre les dues primeres rondes, a la tercera va guanyar, (en els nostres casos, es va complir aquella dita de la "a la tercera va la vençuda"), i porta 1 punt de 3 possibles.

És a dir, que el torneig no ens està anant gaire bé, tot i que en l´aspecte de l´elo, per la meva part, de moment vaig guanynant una mica.

En el grup A, també s´ha de destacar que la jove jugadora, Judit Clopés Llahí, porta 1,5 de 3 possibles.

S´ha de dir que a les primeres possicions hi hagut alguna que altre sorpresa, però potser la sorpresa més gran sigui que el GM Viktor Moskalenko no vagi líder de l´Open, almenys de moment.

Bé, próximament intentaré pujar partides.

Continuarà ................

P.D: la Defensa Alekhine funciona!!

Actualització: abans de començar la 3ª ronda de l´Open de Badalona, a Alella, (a la porxada, al costat del kiosk del poble), es van celebrar unes partides semiràpides, (a 10 minuts per jugador), per celebrar les festes d´Alella. La participació va ser molt bona. Malauradament jo no vaig poder participar-hi, ja que estava "reservant forces" pel supertorneig de Badalona a la tarda, però tot i això em vaig apropar a mitj matí per veure com es desenvolupava tot, etc........ Cal destacar el fet que el nostre Club d´Escacs Laetània Alella va entregar una Placa conmemorativa, molt maca a la vidua d´un ex-President del nostre club, l´Agustí Sin que va fer molt i molt, (de fet, va agafar les regnes en el moment oportú i va evitar que així desaparagués per complet), fomentant els escacs a Alella. Moltes gràcies per la teva feina, company i amic. No t´oblidarem mai. Jo no vaig tenir la sort de coincidir molt amb ell, (ja que fa relativament poc temps que vaig arribar al club), però les vegades que vaig coincidir amb ell, vaig trobar que és una gran persona. L´acte va ser molt emotiu i el nostre company i amic, en Manel Gardeñes va dedicar unes paraules, en nom de tot el nostre club, a l´Agustí. La vidua es va emocionar i sobretot encara més al sentir els forts i emotius aplaudiments, en memória del seu marit, que torno a repetir, va fer molt i molt pel nostre club d´escacs, Laetània Alella. El nostre club va estar a l´altura de les circumstàncies fent aquest gest tant noble i honorable, pel reconeixement de tota la feina i la dedicació possada per l´Agustí Sin.