Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dimecres, 20 d’agost del 2008

Crónica de la 4ª ronda de l´Obert d´Alella.

En aquesta ronda, va haver-hi una sort "dispar" pels integrants del nostre club. Jo, vaig guanyar, per fi, amb les peces blanques, (vaig tornar a fer l´Obertura Larsen i el meu rival em va plantejar la variant de la Diagonal Oberta, amb 1 ..... d5), a en Raúl García Pitarch, del Club d´Escacs Mataró, un "vell" conegut i amic també, i asidu del nostre Torneig. Va ser una partida molt maca, emocionant i combativa, on en vaig imposar en el final. Em va costar molt de guanyar, la veritat, es que va ser molt díficil, tal com preveia, ja que avui dia no hi ha enemic fàcil, com molt ben diu el tópic futbolero, independentment dels punts elo que es tinguin. Bé, de moment porto 1,5/4 i puc optar a algun triomf final, com quedar millor del tram de 1700 o potser millor jugador local, qui sap, però en Xavi porta mig punt més que jo, i en principi pot quedar ell també millor jugador local, enlloc de jo.

En Xavi, en aquesta ronda, va perdre, amb les peces negres, contra un rival molt fort, tant en punts elo, com de força de joc. En Joan Ramon va tornar a perdre i per la 5ª ronda jugarà al darrer tauler contra el meu anterior rival, en Raúl. Tampoc ho tindrà gens fàcil, sobretot tenint en compte que anirà amb les peces negres, i que sempre es un petit desavantatge.

Pel que fa a mi, a la 5ª ronda em toca un dels meus "botxins", de fa ja alguns anys, on em va guanyar el meu rival, (superior a mi en quant a punts elo, i en teoria també, en quant a força de joc), i també conduint les peces blanques. Intentaré buscar l´efecte sorpresa, tot i que no crec que sigui tant, ja que intentaré plantejar la defensa que vaig fer l´altre cop, però introduint-hi alguns canvis que espero i desitjo que funcionin millor que les altres variants que vaig fer. En Xavi també ho tindrà una mica complicat, ja que té que jugar contra un "ós" molt dur, en Vladimir Zaiats, però conduint en Xavi les peces blanques, això si.

Pel que fa als primers llocs de la classificació, un grup nombrós de 5 jugadors, persegueixen a Vidarte i López Agustench, que porten només mig punt d´aventatge, (els dos). És a dir, que encara està tot molt obert i emocionant, cosa que es d´agrair, ja que afavoreix l´espectacle, etc........

Bé, fins la propera ronda. Espero i desitjo, almenys, obtenir mig puntet, ja que m´aniria molt i molt bé de cara a augmentar una miqueta el meu molt disminuit elo.

Continuarà ...............