Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dimecres, 6 d’agost del 2008

Crónica de la 5ª ronda de l´Open de Badalona.

En aquesta ronda no hi va haver sort. Em va tornar a sorprendre el meu rival amb la mateixa Obertura que em va jugar l´any passat, (amb la que em va guanyar fent-me una miniatura, per cert), la Grob (1.g4?!), i tot i que vaig aguantar molt i ho vaig tenir més o menys bé, (vaig intentar guanyar-li la seva dama, sense éxit, vaig provar de fer-li mat, però tampoc va poder ser), al final em vaig equivocar vàries vegades, unes 5, més o menys, i vaig acabar perdent al final. Tot i això, en l´anàlisi post mortem que vaig fer desprès de la partida, vaig calcular que tenia un final molt complicat de jugar, almenys per a mi, ja que en el millor dels casos em quedava amb una torre de ventatge, però a canvi d´uns 5 peons per ell, més o menys, i els tenia ben lligats i avançats també, i podia mirar de complicar-me molt i molt les coses. Hauria durat més, això si, i a lo millor podia haver guanyat o fer taules com a mínim. En fí, un altre cop serà ..............., (em falta donar el "punch" final als meus rivals).

Sobre el grup A, he de dir que va guanyar el GM Viktor Moskalenko, al MI Marcelo Panelo, però si vol apurar al màxim les seves opcions per entrar als play offs finals, per a la 6ª ronda té un altre "match ball" davant el rival tant fort i perillós com el MI Pakleza.

El líder en solitari, del grup A, i de moment, màxim favorit per guanyar aquest Open, ja que porta 4/4 punts, a l´espera d´aquesta ronda, és el GM Panchanathan.

El meu amic i company de club, en Sergi Collazo, va tornar a perdre, i només porta 1 punt, (clar que al grup A és molt més díficil de jugar que al grup B, on estic jo, o almenys, en teoria).

D´altra banda, la jove i forta jugadora, Judit Clopés va tornar a guanyar i porta 2, 5 punts de 5 possibles.

De moment, porto el 50% dels punts disputats, (2,5 de 5 possibles davant de rivals molt superiors a mi en quant a punts elo), i espero i desitjo poder anotar-me un nou triomf per aquesta 6ª ronda, ja que així segurament continuaria pujant una miqueta el meu molt disminuit elo. No serà gens fàcil, ja que com molt ben diu el tópic "futbolero", no hi ha enemic petit, (em toca un jugador de 1700, però que porta els mateixos punts que jo, és a dir, que no és cap "pardillo"). Ja que portaré les peces blanques, intentaré de buscar l´efecte "sorpresa", per a veure si comet algun error més o menys greu des de l´obertura mateix i a veure si puc inclinar la balança al meu favor.

També he de dir que al grup B, en el qual estic inclós jo, el màxim favorit per guanyar és el francès José Gómez, que per la 6ª ronda jugarà amb el seu compatriota Geronimi, que també està molt ben situat a la classificació. És a dir, que sens dubte serà una gran partida per decidir qui serà el campió del grup B.

Continuarà ............

P.D: el canvi de sala, en el meu cas, de la A a la B, no em va afavorir gens, ja que potser em va desmotivar una miqueta.