Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dijous, 7 d’agost del 2008

Crónica final de l´Open de Badalona.

Si, així és, tal com llegiu. Ahir, a la 6ª ronda, vaig observar diverses irregularitats davant la meva partida, i finalment, tot va acabar com el "rosari de l´aurora" .........., ja que em vaig negar a signar les planilles i em van descalificar de l´Open i no m´han aparellat més. En qualsevol cas, guanyaré una miqueta de punts elo.

Anem per parts. En un moment donat de la partida, el meu rival va agafar una torre i anava a jugar-la i crec, si no recordo malament, crec que la va deixar sobre una casella, f4, (a la jugada nº 36, del negre), però inmediatament, la va tornar a agafar, la va tirar cap endarrera i desprès cap endavant un altre cop, però en tot cas en un altre casella de la que havia escollit abans, (jo vaig fer intenció de reclamar, senyalant-li la seva torre, i el meu rival em va contestar: "si, si la tengo que mover"; com que no sabia ben bé com anava el Reglament i estava inmers en la partida, no vaig obrar adequadament, que hauria d´haver aturat el rellotge i sol-licitat la presència de l`àrbitre). Ho vaig consultar més tard a l´àrbitre i em va dir que mentres no deixés la peça en una casella, ho podia fer. Ho vaig trobar molt sospitós, la veritat. En tot cas, jo vaig fer constar a la meva planilla que s´havia comés una jugada il-legal, (no recordava quina va ser exactament, però ho vaig fer constar).

D´altra banda, aquesta és una prohibició dels escacs també, i no se quines conseqüències pot tenir, el fet és que el meu rival anotava les jugades abans de fer-les sobre el tauler, i això es pot provar, ja que la seva planilla té "tachons", és a dir, que no està "neta". D´altra banda, tampoc estic gaire segur de que fés servir el sistema d´anotació algebraic.

Desprès, hi ha un altre fet que al nostre tauler, venia moltes vegades un acompanyant del meu rival, (no se si tenien algun parentesc familiar), amb el que van fer alguns gestos, però jo estava ficat a la partida, i no se si li va donar algunes indicacions sobre la partida, etc......... D´altra banda, també vaig trobar molt sospitós que quan venia aquesta altra persona, el meu rival s´aixecava i desprès, en tornar, anotava la jugada i la feia inmediatament. Vull dir que ho trobo molt sospitós també.

Per tot això, jo crec que tinc molts motius per reclamar i que almenys declarin la partida nul-la i que no em contabilitzin negativament el resultat d´aquesta, (ni tampoc el fet de que no vulgués signar les planilles), ja que hi han moltes irregularitats més o menys greus.

És igual que el meu rival fós un noi molt jove, (com el seu company també), ja que les lleis dels escacs són iguals per a tothom, i per tant, s´han de respectar.

He de dir també que desconcertat per tot això, potser no vaig obrar gaire bé, ja que vaig abandonar la sala de joc, buscant a un dels àrbitres, que no hi eren en el moment de fer la jugada il-legal, i que llavors en un moment donat el rival de la meva ronda anterior em va ensenyar una possició de partida de l´anterior ronda; en aquest moment precís es quan li vaig preguntar a l´àrbitre el gran dubte que tenia. D´altra banda, (tot això amb el meu temps corrent), vaig estar fora del recinte de joc durant alguns moments, (fora de la sala, mirant les llistes). Per tot això, l´àrbitre em va dir que no era una bona conducta i em va amonestar. Clar que no hi havia res a fer, ja que el meu rival tenia mat en una jugada i no podia fer res de res per evitar-ho. Vull dir que les amonestacions de l´àrbitre justament en aquest moment de la partida, potser també se les podien haver estalviat, veient sobre tot com estava la possició final de partida.

No se, hi han encara moltíssimes coses per decidir, crec jo.

Pel que fa a aquest grup B, s´ha de de dir que el francès José Gómez es perfila com a virtual guanyador, ja que va de líder destacat de la prova.

Sobre el grup A, he de dir que va tornar a gunyar en Moskalenko, i que té així moltíssimes opcions per entrar als play offs finals per decidir qui serà el Campió.

En Sergi Collazo, malauradament va tornar a perdre.

Crec que la jove i forta jugadora, la Judit Clopés, també va perdre.

Bé, fins aquí la meva participació a l´Open de Badalona.

P.D: actualització. El GM Viktor Moskalenko ha arribat a quarts de final de l´Open de Badalona, però ha perdut davant el MI Sundarajan, (a la 7ª ronda). Per a això, ja queda fora per optar al triomf final i només pot optar pel 5-8 lloc. El GM Panchanathan, va derrotar, en canvi al MI Marcelo Panelo, i es perfila com a màxim favorit per a gunyar aquest Open, al grup A. D´altra banda, per la 8ª ronda, un altre enfrontament molt fort entre Moskalenko y Panelo.

En el grup B, hi han hagut massa taules ràpides i tot segueix més o menys igual. El francès Jose Gómez, amb mig punt de ventatge sobre un grup nombrós de perseguidors, es perfila com màxim favorit per guanyar també. En Sergi Collazo va tornar a guanyar, amb les peces negres, i ja té 2 punts. La Judith Clopés també va tornar a guanyar, amb negres, i ja té 3,5 punts.

De moment, encara hi han moltíssimes coses per decidir a la 8ª ronda de l´Open de Badalona.

3 comentaris:

Xavinger Z ha dit...

Em sap molt de greu el que t'ha passat, pel que jo sé de les lleis dels escacs actuals et diré que:
1- El sistema d'anotació que s'ha de fer servir es l'algebraic, altres sistemes no es contemplen. I a més és obligat d'anotar.
2- Al fer una jugada s'ha de seguir aquest ordre: primer es fa la jugada, després s'apreta el rellotge amb la mà que has jugat ó s'escriu la jugada i s'apreta el rellotge, en tot cas sempre es realitza primer la jugada.
3- Peça tocada peça jugada, i un cop es deixa anar ja no es pot rectificar.
4- És un falta molt greu no voler signar una planilla.
5- En molts opens, no sé si al de Badalona també, no es permet sortir de la sala de joc sense autorització de l'arbitre.
6- No es pot llegir ni observar ni parlar de res relacionat amb escacs ( almenys des d'un punt de vista tècnic ) durant la partida. En aquest punt malament els dos, ell per parlar amb el rival i tu per veure una posició d'una partida ja jugada i comentar-la.
7- Com ja has dit, davant de qualsevol irregularitat s'ha de parar el rellotge i demanar la presencia de l'arbitre.
Bé, jo no hi era evidentment, però pel que expliques t'haig de dir que hi han hagut moltes irregularitats, i que si la manera d'arreglar-ho tot per part de l'arbitre era sancionar-te a tu i que l'altre es quedi tan ample, jo no hagués esperat a que em fessin entre cometes fora de l'open, hauria marxat abans. El que et puc dir es que no estic segur, pero crec que els tornejos del circuit català com l'Open de Badalona han de tenir fulls de reclamació.
En tot cas et torno a dir que em sap greu el que t'ha passat.

LLORENÇ MAZA NAVARRO ha dit...

Què tal Xavi? Jo pel que he pogut esbrinar és que es una falta lleu el no voler signar les planilles, i que pot acarrear una sanció lleu, (sancionable d´ofici), sobretot si és el primer cop que es fa. També, d´altre banda, si concurreixen circumstàncies atenuants, (com ara el "arrepentimiento espontáneo", cosa que ja he fet, ja que he demanat disculpes públicament al meu rival, per mitjà de la molt prestigiosa i visitada pàgina web d´escacs ajedrez noticiasdiarias , així com també ho notificat i he fet constar tot això a la fcde ; deixant de banda també que degut als nervis i la "tensió" del moment, van propiciar tot això).

D´altra banda, un dels àrbitres al insistir en que signés, i jo en negar-me, va contestar-me: "Tú mateix". Vull dir que la feina dels àrbitres crec que es mirar de posar-hi pau i tranquilitzar els nervis, etc........, i fer constar que el fet de no volguer signar les planilles pot esdevenir conseqüències més o menys greus, ja que si m´ho hagués comunicat, abans d´arribar a això, inmediatament les hauria signat, sense cap mena de dubte. D´altra banda, com jo no soc pas àrbitre, no en tenia pas constància del que podia passar, ja que tinc un desconeixement total o casi de les Lleis dels escacs.

Clar que tot això de la peça tocada i jugada, etc........, és molt díficil de demostrar, etc......, com també una mica el fet de que el meu rival anotés primer la jugada i desprès la fés sobre el tauler, (però en aquest sentit he de dir que en la seva planilla hi han tachons, no com en la meva que està del tot neta), i que pot admetre molts diversos tipus d´interpretacions, etc.......

D´altra banda, sigui com sigui, sempre hi han altres vies, si és que cal i/o si es que es pot arribar a complicar la cosa. Vull dir que el millor seria decretar partida nul-la, no comptabilitzar cap mena de puntuació negativa, etc......., cosa que he insinuat a la fcde .

En tot cas, si és molt desagrable, tot plegat, el que m´ha passat. En fí ............, nosaltres tampoc n´estem "nets" tampoc, sobretot dels fets ocorreguts en el passat Open d´Alella, en l´"affaire Zaiats".

Fins un altre!!

LLORENÇ MAZA NAVARRO ha dit...

D´altra banda, per a aquests fets, ja s´em va sancionar amb la descalificació de l´Open de Badalona.