Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pàgines

Etiquetes

Etiquetes

Reinaxença

Reinaxença

Seguidors

Blog per parlar bàsicament de temes d´escacs i de jocs de tauler relacionats, com ara el shogi, el go, etc......, i de molts diversos temes i gustos com ara musicals, cròniques de sèries de TV, de cinema, etc...., d´una mica de tot vaja. Bé, espero i desitjo que us agradi a tots i a totes. Llorenç Maza.

Arxiu del blog

El Blog de Catulo

Blog de catulo

catulo

sekai

Cercar en aquest blog

sekai

Entrada destacada

TERÀPIA DE SHOCK - "Sense Tu"

BAE I am very sorry. I need you.

dimarts, 5 d’agost del 2008

Crónica de la 4ª ronda de l´Open de Badalona.

Aquesta ronda no la encarava amb gaire optimisme, ja que el meu rival era molt superior en quant a punts elo, (té 1995 de elo fcde), e intentava com a mínim buscar unes taules, ja que així aniria pujant una miqueta més d´elo. (Com a anécdota he de dir que en comprar al servei de bar la llauna de Coca-Cola light abans de la partida, la llauna va sortir tota esbravada i va sortir moltíssima escuma i líquid a terra. Vull dir que això en teoria era un mal presagi per a mi .............. ; era el que em faltava).

Des d´el començament de la partida, vaig buscar l´efecte sorpresa, (vaig torner a recórrer a l´Obertura Larsen, que tret del passat Campionat de Catalunya per equips, on vaig fer 1/3 amb aquesta mateixa Obertura, em funciona molt i molt bé), i va donar molt bon resultat. El meu rival no només es va "cruspir" el rellotge, sino que també va caure en un greu error, i vaig quedar ja des d´el començament amb una torre d´avantatge, (a canvi d´un peó, però la diferència es abismal). La veritat és que em vaig quedar molt sorprés de que un rival en teoria molt fort i experimentat també, ja que era una mica gran, cometés un error tan "infantil". Tot i això, lluny d´abandonar, va intentar complicar la possició, però em vaig defendre molt bé i vaig arribar a un final molt superior, i el meu rival va decidir abandonar. Al final de la partida, el meu rival es va retirar d´aquest Open, perquè segons deia, la calor li afectava molt, (tot i que a la sala s´està amb aire acondicionat i crec que fa una molt bona temperatura). Al final, 2,5 punts de 4 possibles. Llàstima però de la partida de la 2ª ronda que tenia guanyada i vaig fer taules al final.

Pel que fa al grup A, he de dir que en Sergi Collazo va tornar a perdre, i la jove i molt forta jugadora, Judit Clopés, també va perdre. S´ha de destacar que el GM Viktor Moskalenko va tornar a fer taules contra el MI Vehí, un jugador també molt i molt fort, i que si vol tenir alguna possibilitat d´entrar als playoffs finals, té que anar a guanyar i contra un rival molt perillós també, com es tracta del MI Marcelo Panelo.

Per a aquesta propera ronda, la 5ª, tornaré a jugar a la sala A, (alguns taulers del grup B juguen també a la sala A), contra un "vell" conegut, (i també "asidu" de aquest Open), un jugador del club d´escacs Badalona, l´Aitor García Sánchez. Aquest jugador també es sobre el paper, superior a mi, (almenys pel que fa a punts elo), i sempre he jugat contra ell amb les peces negres. Ja m´ha tocat jugar, (amb la d´avui), tres cops amb ell. El primer cop que vaig jugar contra ell, vaig aconseguir guanyar-lo en una partida molt i molt llarga, on el vaig guanyar en el final, però l´any passat em va guanyar ell, molt fàcil i ràpidament, ja que em va fer una obertura "estranya", i vaig cometre errors molt i molt greus. És a dir, que el nostre "score" particular està 1 a 1. La partida d´aquesta tarda pot tenir cert regust a "vendetta", i pot trencar l´empat.

Intentaré buscar l´efecte sorpresa també per a aquesta tarda, a veure si puc aconseguir aventatge ja desde l´obertura mateix, i fer com a mínim unes taules, que m´anirien molt i molt bé per seguir pujant una miqueta més el meu molt disminuit elo.

Continuarà ................